Op maandag 19 maart waren we te gast in het prachtig gelegen ’t Haagje. Een mooie locatie op het landgoed Bornia.

Het presenteren van jezelf en je bedrijf door middel van een ‘pitch’ stond op het programma. We hebben dat goed kunnen oefenen! De tops en tips werden ter harte genomen en…het blijkt maar weer dat je door het kunnen vertellen van je boodschap in 1 minuut, je de focus op je bedrijf scherp houdt!

008003006

Op 22 februari waren we te gast op Landgoed Kraaybeekerhof. Een heerlijk biologisch dynamische maaltijd werd ons voorgeschoteld terwijl Dries Oosterhof ons meenam in de wereld van de gyroscoop. Op een heel beeldende manier werd duidelijk waar de sterke en minder sterke kanten van ieders bedrijf liggen. Aan onszelf om daar iets aan te doen natuurlijk. Het was naast deze geslaagde workshop ook fijn om introducees en nieuwe leden te mogen begroeten, maar ook een lid van het eerste uur die na een tijdje niet zo actief te zijn voor de club weer graag aanwezig is. Kom ook en doe mee! De volgende bijeenkomst is op 19 maart bij ’t Haagje.
Bekijk hier een video- en foto-verslag.

 

Met elkaar zijn we het ZZP Netwerk…wil jij graag actief iets doen voor het netwerk?

Het bestuur is erg op zoek naar leden die willen helpen het secretariaat draaiende te houden en om de website van informatie te voorzien. Doe je mee? Laat dan even weten dat je in bent om het secretariaat te ondersteunen of om als webredacteur te helpen…

Graag contact opnemen met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

alv zzp heuvelrugLees het verslag (door Dries) en bekijk de foto's (door Wim).

Een algemene ledenvergadering met wel 16 aanwezigen, die het (voor zover te overzien) naar hun zin hadden, hoe is dat mogelijk?

Was het de locatie, het Atelier van landgoed Plattenberg waar mede-eigenaar Melinda de Hond ons van harte welkom heette met een korte beschouwing over de geschiedenis van het landgoed?

Waren het de heerlijke eigengemaakte bestuurssoepen vooraf met ruime keuze uit stokbrood, kaasjes en kerstomaatjes? Was het de opzet van de vergadering waarin het inhoudelijke - en vaak zo  saaie - onderdeel werd afgewisseld met een brainstormronde rond twee vraagstellingen: hoe behouden we leden en hoe krijgen we er nieuwe bij?

Of was het de bijdrage van Sylvia van Loenen die ons deelgenoot maakte van haar werk als otho-pedagoge in het  begeleiden van kinderen die vastgelopen zijn, thuis en/of op school? Boeiend was het om haar bevlogenheid te ervaren en haar betrokkenheid op kinderen die het moeilijk hebben. Fascinerend ook hoe ze met - wat ze zelf noemt - dragende beelden werkt die tijdens de therapie de rode draad vormen.

img 0430Weer een zinvolle en gezellige netwerkavond achter de rug, zoals het bedoeld is in ZZP Heuvelrug. Eerst maken we kennis met nieuwe en ‘oude’ leden waarbij we aangeven waar we nu staan en wat onze wensen zijn.

Nieko van Veen vertelt daarna hoe netwerken daadwerkelijk werkt. Als voorbeeld het opbouwen van een netwerk voor buurtzorg. We wisselen uit hoe we in ons eigen werkgebied een netwerk creëren en geven feedback waar we mogelijkheden voor elkaar zien.

Daarna praten we in twee rondes in twee groepjes over het aantrekken van klanten, aan de hand van 3 vragen:

  1. Wat is het profiel van jouw klant(en); buyer persona?
  2. Waar vind jij je klanten, waar zoeken zij een oplossing voor hun vraag (een oplossing die jij aanbiedt)
  3. Hoe kennen klanten jou, leren ze jou kennen? Waarmee/hoe laat jij je zien?

Ondernemersevenement 2017Hieronder een beeldverslag van het Ondernersevenement, zoals dat op woensdag 11 oktober 2017 plaats vond in het Cultuurhuis Pleiade te Doorn.

Programma

19:00   Inloop, registratie, koffie
19:30   Opening, netwerkactiviteit
Robert Zwart (voorzitter ZZP Netwerk Heuvelrug)
19:50   Welkom door wethouder Hans Nijhof
20:00   Keuze van 3 uit 9 Speedshops
21:20   Oei, ik groei - Kruispunten en keuzes in je ondernemerschap
Jacco Vonhof, ondernemer
21:50   Afsluiting, Vragen en netwerkborrel

flyer pechakucha nightEen prachtige kans om jezelf (op een ludieke manier) in de schijnwerpers te zetten! Bij de vorige Pecha Kucha night waren onder andere Gera en Robert vanuit het ZZP Netwerk vertegenwoordigd.

Laat deze kans niet aan je voorbij gaan en schrijf je in of ….kom gewoon als publiek!!

Een impressie van de vorige keer vind je op Facebook.

pdfflyer_pechakucha_night.pdf

Meer info.

Externe informatie: Herijking Standplaatsen beleid en verbeteren vergunningsprocedure (gemeente UH)

De gemeente gaat de bestaande "Notitie standplaatsenbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug" van december 2010 aanpassen. Meer hierover is te lezen in:

pdfuitvraag_herijking_standplaasten_beleid.pdf.

170216 214344 zzp heuvelrug eelke wielingaDe eerste workshop van en voor leden was van Eelke dit jaar (16-2). En wat voor een! Een indringend en zeer herkenbaar verhaal over hoe je boosheid kunt kanaliseren en positief kunt gebruiken in je werk.

Iedereen had wel een praktijkvoorbeeld en gaandeweg de avond bleken voor de meeste gevallen echte oplossingen. Eelke heeft gelukkig een mooi overzicht gemaakt voor ons allemaal, zodat je er, ook al was je er misschien niet bij de 16e, toch kunt zien hoe je met boosheid in je werk het beste kunt omgaan. 

pdfDownload de presentatie van Eelke of bekijk het Facebook interview dat Monique en Robert met Eelke hadden of bekijk de foto's (lees meer).

170125 200811 alv

Op woensdag 25 januari hadden we de aftrap van het nieuwe jaar in restaurant Brocante.

Met de aanwezigen, een behoorlijke opkomst, vormden we eerst een flink netwerk en spraken we onze doelen en wensen uit voor het komende jaar. Er viel meteen met elkaar te onderhandelen bleek!

Remco

Tijdens de ALV werd afscheid genomen van Joris Hutter als penningmeester. Gelukkig blijft Joris wel actief lid beloofde hij. Want wat zou het Ondernemersevent zijn zonder Joris?

Harry van der Helm en Remco Wiegers komen het bestuur versterken als penningmeester en secretaris. Welkom!!

Remco stelde zich ook nader voor tijdens een interessante 10-minuten presentatie.

Het was een gezellige avond, die smaakt naar meer!

 

Wij nodigen u van harte uit aanwezig te zijn en mee te stemmen bij de Ondernemer van het jaar Verkiezing Gemeente Utrechtse Heuvelrug op maandagavond 16 januari vanaf 19h30 in het Cultuurhuis in Doorn. 

Stem voor 15 januari 2017 op uw favoriete (startende) ondernemer.