Kleuren in communicatieOp 11 oktober (in de workshop 'Communiceren met stijl') heeft Dirk-Jan Bode ZZP'ers van de Utrechtse Heuvelrug op een andere manier leren kijken. In een lodge op het landgoed Zonneheuvel gingen zo'n 20-tal ondernemers die avond met persoonlijkheidstypen en kleuren aan de slag. Insteek: mensen kopen van mensen; hoe speel ik in op de voorkeuren van mijn klant?

Na een kenismakingsronde gaf Dirk-Jan Bode een korte inkijk in psychologisch onderzoek over wat mensen beweegt. Vervolgens gingen de ondernemers zelf in groepen aan de slag met het gedachtegoed van Carl Jung. Welke gedragseigenschappen heeft een 'groene' klant? Waar herken je qua uiterlijk een 'rode' klant aan? Welke drijfveer ligt aan het gedrag van een 'blauwe' klant ten grondslag? En hoe speel ik in op een 'gele' klant?

Nadat de ondernemers door een kleurenbril naar potentiƫle klanten hadden gekeken, was het tijd om naar zichzelf te kijken. Welke kleur is mijn voorkeursstijl? En hoe zit dat met de andere, aanwezige ondernemers? Aan het eind van de workshop ontvingen de ondernemers een handzaam boekje van Dirk-Jan met daarin de essentie van wat er die avond was besproken. Zo is in ongeveer twee uur onze blik weer op scherp gesteld. Bedankt Dirk-Jan!

Hieronder nog wat foto's van deze avond.

20161011-202957-zzp netwerk met dirk jan bode 20161011-203158-zzp netwerk met dirk jan bode 20161011-203259-zzp netwerk met dirk jan bode 20161011-214353-zzp netwerk met dirk jan bode 20161011-214659-zzp netwerk met dirk jan bode