alv zzp heuvelrugLees het verslag (door Dries) en bekijk de foto's (door Wim).

Een algemene ledenvergadering met wel 16 aanwezigen, die het (voor zover te overzien) naar hun zin hadden, hoe is dat mogelijk?

Was het de locatie, het Atelier van landgoed Plattenberg waar mede-eigenaar Melinda de Hond ons van harte welkom heette met een korte beschouwing over de geschiedenis van het landgoed?

Waren het de heerlijke eigengemaakte bestuurssoepen vooraf met ruime keuze uit stokbrood, kaasjes en kerstomaatjes? Was het de opzet van de vergadering waarin het inhoudelijke - en vaak zo  saaie - onderdeel werd afgewisseld met een brainstormronde rond twee vraagstellingen: hoe behouden we leden en hoe krijgen we er nieuwe bij?

Of was het de bijdrage van Sylvia van Loenen die ons deelgenoot maakte van haar werk als otho-pedagoge in het  begeleiden van kinderen die vastgelopen zijn, thuis en/of op school? Boeiend was het om haar bevlogenheid te ervaren en haar betrokkenheid op kinderen die het moeilijk hebben. Fascinerend ook hoe ze met - wat ze zelf noemt - dragende beelden werkt die tijdens de therapie de rode draad vormen.

img 0430Weer een zinvolle en gezellige netwerkavond achter de rug, zoals het bedoeld is in ZZP Heuvelrug. Eerst maken we kennis met nieuwe en ‘oude’ leden waarbij we aangeven waar we nu staan en wat onze wensen zijn.

Nieko van Veen vertelt daarna hoe netwerken daadwerkelijk werkt. Als voorbeeld het opbouwen van een netwerk voor buurtzorg. We wisselen uit hoe we in ons eigen werkgebied een netwerk creëren en geven feedback waar we mogelijkheden voor elkaar zien.

Daarna praten we in twee rondes in twee groepjes over het aantrekken van klanten, aan de hand van 3 vragen:

  1. Wat is het profiel van jouw klant(en); buyer persona?
  2. Waar vind jij je klanten, waar zoeken zij een oplossing voor hun vraag (een oplossing die jij aanbiedt)
  3. Hoe kennen klanten jou, leren ze jou kennen? Waarmee/hoe laat jij je zien?

Ondernemersevenement 2017Hieronder een beeldverslag van het Ondernersevenement, zoals dat op woensdag 11 oktober 2017 plaats vond in het Cultuurhuis Pleiade te Doorn.

Programma

19:00   Inloop, registratie, koffie
19:30   Opening, netwerkactiviteit
Robert Zwart (voorzitter ZZP Netwerk Heuvelrug)
19:50   Welkom door wethouder Hans Nijhof
20:00   Keuze van 3 uit 9 Speedshops
21:20   Oei, ik groei - Kruispunten en keuzes in je ondernemerschap
Jacco Vonhof, ondernemer
21:50   Afsluiting, Vragen en netwerkborrel

flyer pechakucha nightEen prachtige kans om jezelf (op een ludieke manier) in de schijnwerpers te zetten! Bij de vorige Pecha Kucha night waren onder andere Gera en Robert vanuit het ZZP Netwerk vertegenwoordigd.

Laat deze kans niet aan je voorbij gaan en schrijf je in of ….kom gewoon als publiek!!

Een impressie van de vorige keer vind je op Facebook.

pdfflyer_pechakucha_night.pdf

Meer info.

Externe informatie: Herijking Standplaatsen beleid en verbeteren vergunningsprocedure (gemeente UH)

De gemeente gaat de bestaande "Notitie standplaatsenbeleid gemeente Utrechtse Heuvelrug" van december 2010 aanpassen. Meer hierover is te lezen in:

pdfuitvraag_herijking_standplaasten_beleid.pdf.

170216 214344 zzp heuvelrug eelke wielingaDe eerste workshop van en voor leden was van Eelke dit jaar (16-2). En wat voor een! Een indringend en zeer herkenbaar verhaal over hoe je boosheid kunt kanaliseren en positief kunt gebruiken in je werk.

Iedereen had wel een praktijkvoorbeeld en gaandeweg de avond bleken voor de meeste gevallen echte oplossingen. Eelke heeft gelukkig een mooi overzicht gemaakt voor ons allemaal, zodat je er, ook al was je er misschien niet bij de 16e, toch kunt zien hoe je met boosheid in je werk het beste kunt omgaan. 

pdfDownload de presentatie van Eelke of bekijk het Facebook interview dat Monique en Robert met Eelke hadden of bekijk de foto's (lees meer).

170125 200811 alv

Op woensdag 25 januari hadden we de aftrap van het nieuwe jaar in restaurant Brocante.

Met de aanwezigen, een behoorlijke opkomst, vormden we eerst een flink netwerk en spraken we onze doelen en wensen uit voor het komende jaar. Er viel meteen met elkaar te onderhandelen bleek!

Remco

Tijdens de ALV werd afscheid genomen van Joris Hutter als penningmeester. Gelukkig blijft Joris wel actief lid beloofde hij. Want wat zou het Ondernemersevent zijn zonder Joris?

Harry van der Helm en Remco Wiegers komen het bestuur versterken als penningmeester en secretaris. Welkom!!

Remco stelde zich ook nader voor tijdens een interessante 10-minuten presentatie.

Het was een gezellige avond, die smaakt naar meer!

 

Wij nodigen u van harte uit aanwezig te zijn en mee te stemmen bij de Ondernemer van het jaar Verkiezing Gemeente Utrechtse Heuvelrug op maandagavond 16 januari vanaf 19h30 in het Cultuurhuis in Doorn. 

Stem voor 15 januari 2017 op uw favoriete (startende) ondernemer.

img 2528 agenda

Noteer alvast de nieuwe data voor 2017 in je agenda:

  • Wo 25 januari - Algemene Ledenvergadering (ALV)
  • Do 16 februari - workshop Eelke
  • Di 21 maart - (inhoud volgt later)
  • Wo 19 april - (inhoud volgt later)
  • Ma 22 mei - (inhoud volgt later)
  • Wo 21 juni - Zomerfeest
  • Di 19 september - (inhoud volgt later)
  • Wo 4 oktober - ondernemersevent (datum ovbh)
  • Wo 11 oktober - follow up ondernemersevent
  • Do 16 november - (inhoud volgt later)
  • Di 12 december - Kerstfeest

Iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2017 gewenst. Graag tot ziens op woensdag 25 januari, voor de ALV!

20161213 202443 zzp netwerkLekker warm bij de houtkachel en bij maar liefst twee kerstbomen hebben we een bijzonder gezellige kerstavond gevierd met elkaar.

Voor iedereen was er een pakketje onder de boom. Door en voor de eigen leden en partners bijeengebracht. Het bleek een mooi idee: zo was er voor iedereen even expliciete aandacht, met speels linkjes naar ieders bedrijf (hobby), want natuurlijk werden de pakjes niet anoniem uitgepakt!

De stampotten waren lekker en de wijn prima, wat wil je nog meer? Een succesvol en fijn netwerk misschien? Dat lukt. De activiteiten van 2016 werden gememoreerd en toegelicht door deze en gene. Ja, we hebben een goed jaar achter de rug, met een mooie en warme afsluiting bij Acting-Out op Landgoed Beukenrode.

img 1912Wat is er leuker dan de Kerstgedachte van delen en ontmoeten extra glans te geven met een verrassing voor elkaar?

Onze vraag aan jullie:

Neem svp een klein cadeautje mee (niet meer dan €5), dat een link heeft met jouw bedrijf/werk/interessegebied. Als er niet meteen iets in je hoofd schiet schrijf dan 5 woorden op die hiermee te maken hebben en associeer daar wat kleine dingen bij...

Je hoeft het niet in te pakken, je mag het zo in de boom hangen of eronder leggen. Doe wel een kaartje met je naam/ bedrijf erbij. Als je je partner meeneemt nodigen we hem/haar uit ook wat mee te nemen, dan is er voor iedereen iets.

Tot dinsdag de 13e rond 17u bij ‘Acting out’ op het terrein van Beukenrode!

Annet en Mirjam